Bobin tarina

Bobi sai oman lahjansa noin 15 vuotta sitten asuessaan Patmos-kodissa, Oradean kaupungissa Länsi-Romaniassa. Bobi jäi orvoksi jo ollessaan aivan pieni poika. Joululahja toi Bobille valtavasti iloa ja jätti hänen sydämeensä jäljen, jota ei koskaan unohda. Katso koskettava tarina Bobista ja tee oma lahjasi tytölle tai pojalle Romaniassa ja Moldovassa!

 

Lahja tuo iloa

Lapset olivat pakahtua jännityksestä, kun he malttamattomina odottivat vierailijoiden saapumista. Bobi istui olohuoneessa muiden Patmoskodin lasten kanssa valmiina vastaanottamaan ikioman joululahjansa. Ovikello soi, vieraat saapuivat. Lapset pomppasivat pystyyn ja yksi lähti juoksemaan ympäri taloa: oli mahdotonta pitää tätä iloa sisällä! Bobi taputti käsiään, kun näki Suomesta saapuneet ystävät kantamassa kenkälaatikon kokoisia joululahjoja sylissään.

Bobi sai oman lahjansa, paketti aukesi. ”Vaaau”, Bobi sanoi ja nosti tavaroita paketista yksi kerrallaan. Vaatteita, leluja, karkkia: nämä lahjat olivat kuin aarre! Bobin lempitavara paketissa oli pieni taskulamppu; sillä oli kiva leikkiä iltaisin!

Bobi avaamassa pakettiaan

Sydän aukeaa rakkaudelle

Kenkälaatikkolahjan vastaanottaminen oli vasta alkua. Pakettien jakamisen yhteydessä Bobi sai kuulla, että Jumala rakastaa häntä ja jokaista maailman ihmistä. Jumala lähetti poikansa Jeesuksen tähän maailmaan ottamaan pois kaiken synnin. Ennen Patmoskotiin tulemista Bobi ei ollut kuullut Jumalasta mitään, mutta täällä hän oppi ymmärtämään evankeliumin. Uskominen oli vaikeaa, mutta lopulta Bobi päätti kokeilla, voisiko tämä juttu toimia. Eräänä päivänä hän rukoili: ”Jumala, pyydän, anna minulle perhe.”

Muutamaa päivää myöhemmin – Bobin ollessa 9-vuotias – orpokotiin saapui kristitty nainen, joka halusi adoptoida Bobin perheeseensä. ”Uskomatonta, juuri tätähän minä rukoilin!” Tämä oli Bobin elämän paras päivä! Jumala vastasi pienen pojan rukoukseen. Nyt Bobi todella uskoi, että Jumala on olemassa.

Suuri Seikkailu jatkaa paketin matkaa

Operaatio Joulun Lapsi -kenkälaatikkolahjat ja Suuri Seikkailu – raamattukurssit antavat seurakunnille mahdollisuuden viedä iloa ja toivoa yhteisöihin omalla alueellaan. Tässä on evankeliumi sanoina ja tekoina. Pastorit tavoittavat perheitä, joilla ei aikaisemmin ole ollut yhteyttä paikalliseen seurakuntaan.

Ne lapset, jotka päättävät lähteä mukaan 12-osaiseen Suureen Seikkailuun saavat itselleen kurssin päätyttyä Uuden Testamentin. Kuten Bobi, monet näistä lapsista haluavat olla välittämässä ilosanomaa Jeesuksesta muille lapsille ja seuraaville sukupolville.

Nyt Bobi opiskelee opettajaksi, jotta voi auttaa muita lapsia elämässään eteenpäin. ”Haluan olla vaikuttava opettaja, joka ymmärtää lapsia, antaa hyvää opetusta ja valmiuksia elämään.” Bobi haluaa loistaa Jumalan valoa siellä, missä kulkeekin ja kertoa, mitä Jumala on hänen elämässään tehnyt.

Mitä sinun lahjasi voi saada aikaan?

Kun teet oman lahjasi, niin mieti mitä se voi lapsen elämässä saada aikaan tänä jouluna tai 15 vuoden kuluttua. Tai ajattele mitä voisi tapahtua jos myös ystäväsi tekisivät lahjan! Jokainen lahja merkitsee yhtä uutta lasta, joka ei ehkä koskaan aikaisemmin saanut mitään vastaavaa.

Operaatio Joulun Lapsen kautta pääset välittämään rakkautta aivan ainutlaatuisella tavalla. Tilaa ilmaisia materiaaleja, kuten kenkälaatikkoaihioita tai pakkausohjeita. Me lähetämme ne sinulle postin välityksellä ilmaiseksi. Täytä lahjat ohjeiden mukaan ja palauta lähimmälle keräyspisteellesi marraskuun kolmannen viikon loppuun mennessä. Paketit tarkastetaan Helsingissä ja lähetetään rekoilla jouluksi Romaniaan ja Moldovaan aina lapsille saakka!

 

LAHJOITA TÄSTÄ

40 eurolla -
  • esimerkiksi yksi kenkälaatikkolahja

20€
40€
60€
80€
100€
200€
 
LAHJOITA

Maksajan tiedot

Siirry maksamaan:

nordea sampo osuuspankki aktia spankki säästöpankki pop-pankki

Lahjoitettava summa:

PAKKAA OMA LAHJASI